De opbouw van deze speelplaats was een traject over meerdere jaren gespreid tussen de school en Krik-bouwers.
We opteren om fantasiespel bij de kinderen te stimuleren en hen tevens actief aan het spelen te zetten. Ook zullen de kinderen in de verschillende zones met elkaar kunnen communiceren via ondergrondse telefoonbuizen.
Het reuzenhuis (speelplaats lager onderwijs): waar kinderen gevangen en klaargemaakt worden door de reus die ten alle tijde thuis kan komen…
Het fornuis is een speleobox. De kooi bevat een ondergrondse telefoonlijn naar de uitkijk- en telefoontoren, de tafel en stoelen fungeren als alternatief voor het klimrek.
Het hindernissenparcours (speelplaats lager onderwijs): de weg terug naar veiligere oorden loopt via het hindernissenparcours met als tussenstop de uitkijk- en telefoontoren.
Het parcours start met een uitkijktoren waar de onderste verdieping communiceert met het einde van het parcours en de bovenste met de kooi in het reuzenhuis. De hindernissen zijn stevige obstakels zodat het even kan duren om erdoor te geraken. Wie weg wil van de reus zal dus wel wat wilskracht nodig hebben. Gelukkig zijn er de stapstammen nog om van A naar B te geraken.
De Kinderkeuken (kleuterspeelplaats): waar kleuters naar hartenlust kunnen ravotten.
Een T-wand met drie verschillende invalshoeken: een in detail uitgewerkte keuken, een garagehoek met verschillende prikkels zoals blazen, vijzen en rollen, en de kleine buizenwand waar allerlei dingen in en uitkomen. De kleuters kunnen, doorheen de keukenblok, van de ene naar de andere ruimte klauteren doorheen.
Tijdens dit project werd intensief samengewerkt met de school. Ook werd de plaatselijke technische school aangesproken om binnen hun praktijkuren mee te participeren. Kortom, een mooie samenwerking tussen de school en Krik-bouwers.